2010. február 4., csütörtök

túrótorta

hát, annyira finom túrótortát csináltam ma, hogy...nagyon.

kell hozzá 25 dkg darált csokis keksz és kb egy maréknyi darált mandula meg egy kis reszelt szerecsendió. ezt kell összekeverni kb 100g olvasztott vajjal. ha ez meg van szépen kibélelünk egy kerek tortaformát sütőpapírral és ebbe szépen belenyomkodjuk a kekszes cuccot. az oldalára is. ezt kicsit be kell tenni a fagyasztóba (kb 20 perc). amíg ez a kekszes dolog pihen egy kicsit, meg lehet csinálni a tölteléket. ami...fél kg túró összekeverve egy tojással 2 vaníliás cukorral, reszelt citromhéjjal és kb 3-4 kanál cukorral. hú és ezután jön a legjobb rész...a tejszínhab. én ehhez hozzákevertem kb negyed liter habbá vert tejszínt. amikor kivesszük a fagyasztóból az alapot, ráteszünk néhány szem meggyet (na jó nem néhány szemet, hanem úgy rendesen, hogy lepje el az alját). ezután jön rá a tejszínhabos-túrós téma. ezt betesszük a sütőbe és olyan 180 fokon úgy kb 40 percig sütjük. először megijedtem mert nagyon lágy lett a töltelék, de hagytam kicsit állni (mondjuk úgy 2 óráig) és tök jó lett. a tetejére pedig felvertem még negyed liter tejszínt és ráhalmoztam a torta tetejére. és végül néhány szem meggyet tettem a tetejére. lehet kicsit sok volt benne a tejszínhab, de kitudja. mindenki máshogy szereti. jó volt és kész. és olyan szép volt. nem olyan megcsináltan szép, hanem csak olyan "rusztikusan".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése